5Вер/17Вимк.

Створення місцевих систем оповіщення як складових частин системи оповіщення області в умовах адміністративно-територіальної реформи

За підсумками комплексної річної технічної перевірки готовності до дій за призначенням стан регіональної системи оповіщення визначений як такий, що забезпечує виконання покладених завдань, доповів на апаратній нараді у голови облдержадміністрації начальник управління з питань цивільного захисту облдержадміністрації Віктор Стеблянко. 

Але, разом з цим апаратура системи оповіщення, яка побудована ще в 80-х роках минулого сторіччя, вже багаторазово відпрацювала свій ресурс, потребує значних зусиль технічного персоналу для підтримання її в працездатному стані. Для проведення обслуговування залучається 31 фахівець підприємств електрозв'язку в містах та районах області.

Цілодобовий режим роботи апаратури викликає великий обсяг витрат електричної енергії, весь комплекс апаратури в області споживає 9973 кВт/г за місяць. Загальна орендна площа, яку займає апаратура оповіщення в Укртелекомі, становить більше 100 кв. м. Тобто, утримання діючої системи оповіщення потребує значних матеріальних витрат, повідомив Віктор Стеблянко. 

Окрім проблем з утриманням системи оповіщення є інші фактори, які ускладнюють  забезпечення готовності системи оповіщення до використання за призначенням. Насамперед, існуючі системи оповіщення все більше відстають від сучасних технологій, що використовуються в сфері телекомунікацій.  Процеси оптимізації, що відбуваються в підприємствах електрозв'язку, скорочення чисельності персоналу, чергових змін значно ускладнюють проведення технічного обслуговування апаратури оповіщення, контролю за проходженням сигналів і повідомлень цивільного захисту.

Ці обставини диктують об’єктивну необхідність здійснення реконструкції системи оповіщення області та модернізації окремих її складових частин.

Окрім того, відбулись і відбуваються зміни в чинному законодавстві, яким в тому числі визначаються основні засади у сфері організації оповіщення цивільного захисту. Насамперед, потрібно підкреслити появу та визначення нового класу систем оповіщення, а саме: місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення „Сигнал – М”. Такі системи повинні бути створені у районах, містах, громадах.

Якщо існуюча система оповіщення є державною власністю, апаратура системи оповіщення є власністю облдержадміністрації, тому її утримання та технічне обслуговування, в тому числі в містах та районах області, здійснюється облдержадміністрацією. З введенням у дію сучасної апаратури оповіщення та створення систем „Сигнал – М” їх утримання, реконструкція та забезпечення постійної готовності до дій за призначенням буде покладатися на місцеві органи виконавчої влади, в тому числі на міські та сільські громади.

Тому шляхи вирішення визначених проблем та побудови сучасних систем оповіщення наступні:

1. Створення та прийняття до дій Концепції побудови системи оповіщення міської, сільської громади. Така концепція вже розроблена і розглядалась на зборах фахівців із питань цивільного захисту наприкінці лютого, а також доведена до всіх місцевих органів виконавчої влади та громад.

2. Приступити до побудови сучасних систем оповіщення, починаючи з місцевих систем оповіщення в міських та сільських громадах на основі принципів, викладених в Концепції, планування етапів та заходів їх побудови, проектування, фінансування.

3. Введення в дію групової розсилки СМС в системах оповіщення різного рівня як одного із завдань, які нею повинні виконуватись. Використання сервісу розсилки СМС операторів мобільного зв'язку з документальним підтвердженням не потребує придбання спеціальної апаратури та значних грошових витрат, тому може бути реалізовано вже сьогодні.

Досвід експлуатації сервісу розсилки СМС оперативним черговим ЦЗ області з 2015 року підтверджує доцільність його використання як однієї із складових систем оповіщення.

Проте побудова сучасних систем оповіщення на даний час розпочата не в громадах, навіть тих, що беруть участь у реалізації Пілотного проекту зі створення системи оперативного управління місцевою ланкою ЄДС ЦЗ (Шишацька та Білоцерківська громади), а в потужних підприємствах області,   наприклад – Єристівський ГЗК, де така система вже на стадії вводу в експлуатацію.

Що стосується побудови територіальної системи оповіщення як верхньої ланки системи оповіщення області, то питання її створення та відповідного фінансування розглянуто на сесії обласної ради, необхідні кошти затверджені. Вже в цьому році будуть проведені проектні роботи, придбано необхідне обладнання та розпочато її побудову. Головна мета побудови цієї системи – забезпечити можливість інтеграції до неї систем оповіщення нижчого рівня, а саме районів, міст, сільських громад з метою доведення через них сигналів оповіщення до населення відповідної території.

Реконструкція систем оповіщення області – тривалий процес, який потребує значних зусиль місцевих органів влади та відповідного фінансування. Тому впродовж побудови нових систем оповіщення та поступового переходу на них із застарілої системи об'єктивно будуть паралельно існувати дві системи оповіщення, або окремі їх елементи. Тому важливо також забезпечити готовність до застосування за призначенням діючої системи оповіщення, її своєчасне технічне обслуговування, контроль за працездатністю її місцевих ланок з боку місцевих органів влади.

Пов'язано із рубрикою: Новини Коментарі вимкнено
Коментарі (0) Зворотні посилання (0)

Вибачте, але коментування заборонено.

Зворотні посилання відключені

x

О Р Е Н Д А
офісних і складських приміщень


   Докладніше   >>>>
      Довідкові матеріали   >>>>
         Контакти   >>>>